6 sie 2008


Wybranie dzieci Bożych


Mark Kielar


Wybranie jest z wieczności. Pismo uczy nas, że wybranie wybranych Bożych, że decyzja o tym kto zostanie wybrany zapadła na długo przed tym jak powstał świat. Jak za chwilę zobaczymy, Biblia uczy, że jeśli jesteś zbawionym dzieckiem Bożym, albo jeśli kiedykolwiek nim będziesz, to tylko dlatego, że miał On szczególną miłość do ciebie jeszcze przed tym jak zaczął się czas. Zawsze ją miał i zawsze ją mieć będzie. Jest to jedna z najbardziej drogocennych i bliskich prawd jakie Bóg oznajmia w Biblii dla swoich dzieci. Zobaczmy jak mówi o tym Pismo Święte.

„W nim bowiem wybrał nas przed założeniem świata, abyśmy byli święci i nienaganni przed obliczem jego; w miłości przeznaczył nas dla siebie do synostwa przez Jezusa Chrystusa według upodobania woli swojej.”
Efezjan 1:4-5

„Ja w nich, a Ty we mnie, aby byli doskonali w jedności, żeby świat poznał, że Ty mnie posłałeś i że ich umiłowałeś, jak i mnie umiłowałeś. Ojcze! Chcę, aby ci, których mi dałeś, byli ze mną, gdzie Ja jestem, aby oglądali chwałę moją, którą mi dałeś, gdyż umiłowałeś mnie przed założeniem świata.”
Jana 17:23-24

„I oddadzą mu pokłon wszyscy mieszkańcy ziemi, każdy, którego imię nie jest od założenia świata zapisane w księdze żywota Baranka, który został zabity. […]

Zwierzę, które widziałeś, było i już go nie ma, i znowu wyjdzie z otchłani, i pójdzie na zatracenie. I zdumieją się mieszkańcy ziemi, których imiona nie są zapisane w księdze żywota od założenia świata, gdy ujrzą, że zwierzę to było i że go nie ma, i że znowu będzie.”
(Apokalipsa 13:8; 17:8)

To co teraz chcę żebyś zrobił z tymi wersetami to żebyś zatrzymał się nad nimi i przemyślał je. Żebyś pomyślał o tym co przed chwilą przeczytałeś. Ponieważ to czego te wersety i wiele innych uczą dziecko Boże, to tego, że wszechmogący Stwórca wszechświata miał głęboką, intymną i odwieczną miłość dla ciebie osobiście od początku czasu. Teraz muszę zapytać cię poważnie: Czy jest coś lepszego dla jakiegokolwiek dziecka Bożego? Czy nie powinno to uczynić twojego serca zdrowym?

Jak raz powiedział Marcin Luter: „Panie uderz mnie niedolą jaką sobie życzysz, jaką uważasz za odpowiednią, ponieważ Ty mnie wybrałeś i dałeś mi życie wieczne i przebaczyłeś mi wszystkie moje grzechy przed tym jak jeszcze powstał czas. Więc uderz mnie jeśli sobie tego życzysz, a ja pomimo tego będę śpiewał.”

O, te słowa są tak prawdziwe! I jak życzyłbym sobie żebym mógł wstrzyknąć ci do twojej duszy tą prawdę o Bożym suwerennym wybraniu. Ponieważ nie ma nieszczęścia albo problemu albo trudności które mogą nas pokonać. Musimy tylko zrozumieć co to naprawdę znaczy żeby być Bożym elektem albo wybranym przez wszechmogącego Boga. Jeśli tylko nasze dusze ogarną umysłem prawdziwą głębię naszego grzechu i przewspaniałej doniosłości faktu zostania wyzwolonym i zbawionym przez Bożą wybiórczą łaskę – wtedy radość i zadowolenie będą naszymi stałymi towarzyszami. Zamiast bania się i unikania biblijnej nauki, ta doktryna wybrania powinna być umiłowana i przyjmowana z radością .

Brak komentarzy: